ترفندهای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

on .

افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم فالوگرام، بیش از ۶ فاکتور در بازدهی تبلیغات اینستاگرامی موثر هستند.

بررسی‌های تیم تبلیغات فالوگرام بر روی پیج‌های گوناگون اینستاگرام نشان می‌دهد که تنها کیفیت صفحات اینستاگرامی که تبلیغات روی آنها قرار می‌گیرد در میزان بازدهی تاثیر ندارد، بلکه فاکتورهای مهم دیگری هستند که می‌توانند در میزان بازدهی تبلیغات تاثیر شگفت‌انگیزی بوجود بیاورند.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد به غیر از کیفیت صفحاتی که تبلیغات در آنها قرار می‌گیرد، موارد زیر می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در افزایش بازدهی تبلیغات داشته باشند:

عکس و متن تبلیغ

یک عکس جذاب، خوش‌نما و پر زرق و برق همراه با یک متن مختصر، مفید و دلپذیر می‌تواند بازدهی تبلیغات شما را چندین برابر بیشتر کند. یک تبلیغ جذاب می‌تواند کاربری که لحظاتی برای گذارندن وقت خود وارد اینستاگرام شده را تبدیل به یک مشتری درجه یک برای شما کند! تا می‌توانید محصولات و خدمات خود را در تصاویر جذاب‌تر نشان دهید و از نوشتن متن طولانی برای کپشن تبلیغ خود بپرهیزید. به طور مثال انجام تبلیغات با عکس یک مدل آقا که کت و شلواری بر تن دارد به جای نمونه آن کت و شلوار بدون مدل برای یک صفحه پوشاک مردانه آمار جذب فالوور را به طور باورنکردنی افزایش داد. همچنین درج متنی مختصر و مفید به جای یک متن طولانی و خسته‌کننده برای یک پیج دکوراسیون داخلی توانست تاثیر قابل توجهی در میزان بازدهی تبلیغات داشته باشد.

پرایویت یا پابلیک بودن پیج

اینکه صفحه شما در زمان تبلیغات بهتر است پرایویت یا پابلیک باشد، چیزی نیست که بتوان به طور واضح در موردش بحث کرد. میزان بازدهی در اثر پابلیک یا پرایویت کردن پیج به مواردی از جمله موضوع و محتوای صفحه شما بستگی دارد. در کل اگر صفحه شما شامل یک موضوع عموم‌پسند می‌شود و تصاویر داخل صفحه‌تان جذاب و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسند پس چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد، بنابراین بهتر است صفحه خود را در زمان تبلیغات در حالت پابلیک قرار دهید. اگر موضوع صفحه شما خاص‌پسند است یا فکر می‌کنید تصاویر صفحه شما در نگاه اول نمی‌تواند خیلی جذاب باشد، بهتر است صفحه خود را در زمان تبلیغات پرایویت کنید تا کاربر پس از تایید شدن و بازدید از صفحه بتواند بیشتر در مورد صفحه شما تامل کند. نکته دیگری که در این مورد تاثیرگذار است عکس و متن تبلیغ شماست. اگر در تیتر تبلیغ‌تان موضوع کلی صفحه‌ اینستاگرامتان را تبلیغ می‌کنید پس در محاسبات خود درصد بیشتری را برای پابلیک کردن صفحه در نظر بگیرید. اما اگر در تبلیغ‌تان روی جزئیات تمرکز کرده‌اید بیشتر به پرایوت کردن صفحه خود فکر کنید.

به طور مثال در تبلیغ برای صفحه دکوراسیون داخلی با تیتر «پیجی برای دوستداران دکوراسیون داخلی» پابلیک بودن صفحه موثرتر بود. درحالی که در تبلیغ انجام شده برای همین صفحه با عنوان «چگونه دکور اتاق خود را بچینیم؟» پرایویت کردن صفحه میزان جذب فالوور را به طور باورنکردنی افزایش داد.

عکس پروفایل

شاید این مورد به ذهنتان هم نرسیده باشد، اما عکس پروفایل می‌تواند در اینکه یک کاربر پس از ورود به صفحه شما تصمیم بگیرد شما را فالو کند یا نه موثر است، بخصوص اگر صفحه شما در زمان تبلیغات در حالت پرایویت باشد. اگر صفحه شما پرایویت باشد کاربر تنها تصویری که در صفحه شما می‌بیند عکس پروفایل صفحه شماست و حالا خودتان قضاوت کنید که این موضوع چقدر می‌تواند در ذهن او تاثیر بگذارد. تصویری را برای پروفایل صفحه خود انتخاب کنید که هم جذاب باشد و هم بیانگر فعالیت‌تان!

در تبلیغات انجام شده برای پیج نمایندگی یک برند خودروسازی فرانسوی، استفاده از لوگوی آن برند به جای یکی از خودروهایشان در تصویر پروفایل، به دلیل شهرت و شناخته شده بودن آن لوگو و برند توانست میزان جذب فالوور را بیش از قبل افزایش دهد. درحالی که در تبلیغات انجام شده برای یک فروشگاه گوشی موبایل استفاده از تصویر لوگوی آن فروشگاه به دلیل ناشناخته بودنش تاثیر منفی در میزان بازدهی داشت و در عوض بازدهی تبلیغات پس از درج عکس یک گوشی مدرن و جدید در تصویر پروفایل افزایش یافت.

توضیحات بیو

تاثیر بیو پیج را نمی‌توان در جذب فالوور و مشتری انکار کرد. با یک نوشته مختصر و مفید درباره صفحه‌تان و درج اطلاعات تماس، فعالیت و کسب‌وکارتان را بیشتر به مخاطبانتان‌تان معرفی کنید. همچنین از ایموجی‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. نوشته‌ها را با رفتن به سرخط تفکیک کنید و پشت‌سرهم ننویسید. در نسخه ارائه شده اپلیکیشن اینستاگرام برای سیستم عامل iOs امکان رفتن به سر خط وجود ندارد؛ اما نگران نباشید، شما می‌توانید متن خود را در Notes تایپ کنید و سپس از آن کپی بگیرید و به قسمت بیو پروفایل منتقل کنید.

محتوا

نقش تصاویر جذاب، تاثیرگذار و زیبا در جذب فالوور و مشتری بسیار پراهمیت است. هنگامی که یک کاربر وارد صفحه شما می‌شود، نگاه اول و کلی او به تصاویر صفحه شما می‌تواند دو نتیجه کاملا متفاوت را به همراه داشته باشد، اول اینکه تصاویر شما انقدر جذاب باشد که آنها را یکی‌یکی باز کند و توضیحات را بخواند و دوم اینکه تصاویر شما انقدر گنگ و خسته‌کننده باشند که صفحه شما را ببندد! سعی کنید تصاویر پیج خود را به شکلی یکدست درست کنید تا از نظر کلی با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

زمان تبلیغات

اینکه موضوع فعالیت و پیج شما در چه موردی است و در چه زمانی تبلیغات خود را انجام می‌دهید، از مهمترین نکات تبلیغات است. اگر تبلیغات شما متمرکز بر محصولات و خدمات شماست، پس بهترین زمان تبلیغات برای شما در طول ساعات کاری شماست که هم بتوانید پاسخگوی مشتریان‌تان باشید و هم در سریعترین زمان مشتریان را به خدمات و محصولات مورد نظرشان برسانید. توجه داشته باشید که طی ساعاتی از شبانه‌روز ترافیک کاربران در اینستاگرام بیشتر از باقی ساعات است. نقاط مشترک میان ساعات پرترافیک اینستاگرام و ساعات کاری خود را پیدا کنید و تبلیغات خود را در این زمان انجام دهید. اما اگر صرفا به دنبال جذب فالوور هستید، پس فقط به دنبال پرترافیک‌ترین ساعت اینستاگرام برای تبلیغات خود باشید.

نوشته اختصاصی فالوگرام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیج اینستاگرام برتر ماه را فالو کنید:

faast_food