ساخت یک صفحه برای تجارت در اینستاگرام

on .

برای راه‌اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام و تجربه یک بازاریابی اینستاگرامی موفق، ابتدا هدف اینستاگرامی خود را مشخص کنید. آیا میخواهید محصولات یا خدمات خود را از طریق اینستاگرام به مشتریان ارائه دهید و یا صرفا میخواهید برندسازی کنید؟

قدم اول

انتخاب نام کاربری و عکس پروفایل

انتخاب یوزرنیم و عکس پروفایل صفحه تجاری خود را مانند تابلوی بالای درب یک فروشگاه در نظر بگیرید! صفحه شما باید در نتیجه ی جستجوی کاربرانی که در اینستاگرام دنبالتان میگردند، زودتر از بقیه به چشم بخورد یا بهتر است بگوییم کاربران را جذب خود کند، حتی اگر صفحه شما در نتیجه ی جستجو اول نباشد!

انتخاب نام کاربری: اگر صفحه تجاری شما مربوط به برندی است که پیش از این فعالیت داشته و شناخته شده است و حال میخواهید کار خود را در اینستاگرام گسترش دهید، نام کاربری صفحه خود را به همان اسم برندتان ثبت کنید و هیچ حرف دیگری به آن اضافه نکنید. مثل "INSTAGRAM".

اما خبر بد اینکه ممکن است آن نام کاربری که به اسم برند شما است قبلا توسط کاربر دیگری ثبت شده باشد که در نتیجه امکان ثبت آن برای شما فراهم نیست. در چنین شرایطی، انتخاب نام هایی به مانند زیر اشتباه است:

_instagram یا instagram_ یا .instagram و...

اما میتوانید از چنین الگوهایی استفاده نمایید:

instagramoriginal یا instagramofficial یا instagram1

"1"، "official" و "original" موارد رایجی هستند که توسط افراد و برندهای مشهور مورد استفاده قرار میگیرند.

انتخاب عکس پروفایل: بهتر است تصویر پروفایل شما لوگوی اختصاصی کسب و کارتان باشد. به هیچ وجه از عکس های کپی برای پروفایل خود استفاده نکنید، شما با این کار اعتبار کسب و کار خود را پایین می آورید و تا حدودی باعث کاهش اعتماد مشتریان میشوید.

قدم دوم

آماده‌سازی ظاهر صفحه

فیلد "Name": شاید شما هم مانند بسیاری دیگر، در انتخاب نام برای صفحه خود سهل انگار باشید. اما بهتر است بدانید که نام صفحه اینستاگرام شما، بخش قابل توجهی از سریعتر پیدا شدن صفحه شما توسط کاربران و بهتر دیده شدن در نتیجه جستجوی اینستاگرام را رقم میزند. اگر برند شما به قدری مشهور است که بسیاری از مردم نام آن را شنیده اند، فیلد نام را صرفا با نام برند خود به زبان فارسی یا انگلیسی و یا هر دو را در کنار هم ثبت کنید. اما اگر برند شما مشهور نیست و یا میدانید که کسی آن را در اینستاگرام جستجو نخواهد کرد، پس ادامه مطلب را دنبال کنید...

این مثال را در نظر بگیرید: اگر شما یک فروشگاه لباس مردانه با اجناس بسیار زیبا و باکیفیت به اسم "زیبا" داشته باشید، اما نام فروشگاه شما مشهور نباشد درحالی که نام فروشگاه خود را برای نام صفحه اینستاگرام خود انتخاب کرده اید، پس من شما را در اینستاگرام پیدا نخواهم کرد، چراکه میخواهم این عبارت را جستجو کنم: "فروشگاه لباس مردانه"! پس اگر منطقی باشید، نام صفحه خود را "فروشگاه لباس مردانه زیبا" خواهید گذاشت و از هیچ واژه انگلیسی در فیلد نام استفاده نخواهید کرد.

فیلد "bio": این فیلد که مخفف واژه Biography میباشد، از شما میخواهد که توضیحی درباره کسب و کارتان بدهید. این بخش، قسمت مهم دیگر در آماده سازی صفحه تجاری شما است. از قضا این بخش هم تاثیر بسیاری در نتایج جستجوی اینستاگرام دارد. شما باید بتوانید با ظاهرسازی شیک و جذاب، مواردی که کاربران با جستجو کردنش شما را پیدا کنند را به همراه توضیحاتی مختصر درباره کسب و کارتان کنار هم جای دهید. مشکل بزرگ اینکه در این قسمت نمیتوانید پرحرفی و بازارگرمی کنید، چراکه اینستاگرام برای این بخش محدودیت حروف در نظر گرفته است.

این یکی از الگوهای رایج و استاندارد است:

در خط اول، نام صفحه خود را با آب و تاب دادن به آن دوباره ذکر کنید. مثلا: "ارائه دهنده زیباترین و جذاب ترین لباس های مردانه". در خط دوم موارد دیگری که ممکن است کاربران برای جستجو از آنها استفاده کنند را درج کنید، مثلا: "پیراهن، شلوار، کت تک و...". در خط سوم، اگر مایل هستید میتوانید توضیحاتی درباره نحوه خرید ارائه دهید: مثلا: "برای سفارش تماس بگیرید". در خط چهارم هم میتوانید نشانی یا راه ارتباطی (شماره تماس، ایمیل و...) خود را درج نمایید.

فیلد "Website": در این فیلد بسته به هدف گذاری صفحه اینستاگرام خود، آدرس وبسایت یا تلگرام خود را وارد کنید.

قدم سوم

پست‌گذاری

بسیاری از صاحبان کسب و کار، اینستاگرام را با مجلات تبلیغاتی و تراکت هایی که جلوی درب خانه ها میگذارند یا در خیابان پخش میکنند اشتباه میگیرند! هدف شما از راه اندازی یک صفحه تجاری اینستاگرام، معرفی محصولات و برند خود و فروش بیشتر آنها است، پس چرا به جای به اشتراک گذاشتن تصاویر جذاب درباره تجارت خود، اعلامیه منتشر میکنید و یا کارتان را تبلیغ میکنید! اگر محصولاتی ارائه میدهید، تصاویر جذاب از محصولات خود تهیه کنید و آنها را به اشتراک بگذارید. همچنین اگر خدماتی ارائه میدهید، درباره هرکدام از خدمات خود یک عکس جذاب و تاثیرگذار تهیه کنید و عنوان هر یک از خدمات را در گوشه ای از تصویر بنویسید.

در بخش "caption" یا توضیحات پست، اطلاعات نسبتا کاملی درباره محصول بنویسید، این اطلاعات میتواند شامل کارایی، ویژگی، رنگ بندی، کد و قیمت محصول باشد. دقت داشته باشید که شما نباید جای هیچگونه سوالی برای مشتریان خود باقی بگذارید. اگر شما یک پست درباره محصول خود در صفحه اینستاگرام تان گذاشته اید که در قسمت نظرات، پر از سوالات تکراری باشد، نتیجه بگیرید که بخش caption را به خوبی پر نکرده اید. قسمت نظرات پست های یک صفحه تجاری موفق، باید پر از نوشته هایی با مضمون "ابراز علاقه برای خرید" و "رضایت از خرید" باشد.

قدم چهارم

جذب فالوور

حال که یک صفحه تجاری ایده عال برای خود راه اندازی کرده اید، با خیال راحت به تبلیغات و جذب فالوور بپردازید تا یک تجارت آنلاین بینظیر و عالی را تجربه کنید.

شما میتوانید از پکیج های افزایش فالوور اینستاگرام سایت فالوگرام، اولین و بزرگترین ارائه دهنده خدمات اینستاگرام استفاده نمایید.

نوشته اختصاصی فالوگرام

دیدگاه‌ها  

0 #1 هدا سراج 1396-02-24 04:25
سلام و خسته نباشید آیا شرکت هایی هستند که برای ما پیج فروش کالا در اینستگرام درست کنند ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیج اینستاگرام برتر ماه را فالو کنید:

faast_food