همه‌چیز درباره شادوبن در اینستاگرام

on .

شادوبن در اینستاگرام

اگر شما در حال خواندن این پست از سایت فالوگرام هستید، احتمالا مواردی را درباره شادوبن شنیده‌اید و یا گرفتار آن شده‌اید. شادوبن محدودیتی از طرف اینستاگرام و واکنشی نسبت به فعالیت غیرمجاز کاربران از سوی این شبکه‌اجتماعی است. اگر نگران وضعیت اکانت اینستاگرام خود هستید و یا گرفتار شادوبن شده‌اید، پس این پست را از دست ندهید...

پس از معرفی الگوریتم جدید اینستاگرام در ژوئن ۲۰۱۷، بسیاری از اکانت‌ها با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه شدند که هرگز انتظار آن را نداشتند. بازدید بسیاری از اکانت‌ها با افت شدیدی روبرو شد و اینستاگرامرها در نحوه پست‌گذاری با معماهای جدیدی مواجه شدند. با وجود آنکه بسیاری از فعالیت‌های اینستاگرام غیرقابل پیشبینی هستند و این شبکه اجتماعی بزرگ در بیشتر مواقع کاربران خود را شگفت‌زده می‌کند، با این حال اینستاگرام در ۲۸ فوریه ۲۰۱۷ از سیاست‌های جدید خود پرده برداشت:

 پست اینستاگرام درباره اکانت‌های تجاری

اینستاگرام در ابتدای این بیانیه صراحتا می‌گوید: «ما می‌دانیم که کاربران با جستجوی هشتگ‌ها مشکلاتی را مشاهده کرده‌اند که در نتیجه آن پست‌ها قابل مشاهده نیستند.» او در ادامه از کاربران خواسته بیشتر بر روی اهداف کسب‌وکار خود تمرکز داشته باشند و تنها دست به دامن هشتگ‌ها نشوند. همچنین توصیه‌هایی را برای بالا بردن کیفیت صفحه متذکر شده و کاربران را برای داشتن محتوایی باکیفیت‌تر و بهتر راهنمایی کرده است. این شاید از نگاه یک کاربر معمولی توصیه‌ای مفید از طرف اینستاگرام باشد، اما اینستاگرامرهای حرفه‌ای می‌دانند که این متن در واقع یک اختاریه به صاحبان صفحات بزرگ و تجاری است. بنابراین آنچه در این مطلب به آن می‌پردازیم حدس و گمان نیست، بلکه سیاستی است که اینستاگرام آن را دنبال می‌کند!

شادوبن چیست؟

شادوبن به معنای مسدود یا محدود شدن یک اکانت در یک شبکه اجتماعی است، طوری که کاربر متوجه این اتفاق نشود. این یک نوع بلاک موقت است که نمونه‌هایی از آن در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم دیده می‌شود. اکانتی که در اینستاگرام گرفتار شادوبن شده، به نوعی برای کاربرانی که آن صفحه را دنبال نمی‌کنند نامرئی شده تا آنها نتوانند به محتوای آن صفحه دسترسی پیدا کنند. این یعنی اینکه کاربران جدید، نمی‌توانند از طریق اکسپلور و صفحات هشتگ پست‌های آن صفحه را مشاهده کنند و این دردسر بزرگی برای آن صفحه ایجاد خواهد کرد. پست‌های صفحه‌ای که شادوبن شده برای فالوورهای کنونی آن صفحه قابل مشاهده هستند، اما کاربرانی که آن صفحه را فالو نمی‌کنند نمی‌توانند از طریق اکسپلور و هشتگ به آن صفحه برسند.

توجه داشته باشید که از نظر شبکه‌های اجتماعی، دلیل شادوبن شدن اکانت‌ها بهتر است برای کاربران ناشناخته و گنگ باقی بماند تا آنها راه‌حل‌هایی برای دور زدن آن پیدا نکنند و تنها مطابق با قوانین انجمن فعالیت خود را ادامه دهند. اما متخصصان شبکه‌های اجتماعی معتقدند که شناخت راهکارها به توسعه بیشتر صفحات تخصصی و تجاری کمک خواهد کرد. از این رو، ما در ادامه به برخی از دلایل شادوبن شدن و راهکارهایی برای خلاص شدن از آن اشاره می‌کنیم.

تشخیص شادوبن

با استفاده از چند اکانت دیگر که صفحه شما را فالو نمی‌کنند، هشتگ‌های پست‌های صفحه خودتان را بازبینی کنید. برای دستیابی به نتیجه بهتر و سریعتر، هشتگ‌هایی را مورد بررسی قرار دهید که تصاویر کمتری در آنها به اشتراک گذاشته شده‌‌اند. اگر همه این اکانت‌ها قادر به مشاهده پست‌های شما نیستند، به احتمال زیاد صفحه شما شادوبن شده است. اگر پست‌های شما در تمام این اکانت‌ها قابل مشاهده هستند، پس صفحه شما شادوبن نیست. اما اگر پست‌های شما فقط از طریق برخی از این اکانت‌ها قابل مشاهده هستند، پس به احتمال زیاد شما در معرض خطر شادوبن قرار دارید و یا ممکن است با «اختلال و آشفتگی در هشتگ‌ها» مواجه شده باشید که در برخی مواقع در اینستاگرام اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است وبسایت‌هایی برای تشخیص شادوبن بودن اکانت‌ها وجود دارند. اما بررسی‌های صورت گرفته توسط ما نشان می‌دهد این وبسایت‌ها دقیق نیستند و در بسیاری از مواقع نتایج نادرستی را اعلام می‌کنند.

چرا شادوبن شدم؟

دلیل اول - نقض قوانین اینستاگرام: اینستاگرام تلاش می‌کند تا محیط این شبکه‌اجتماعی را امن و قابل‌اعتماد نگه دارد. بنابراین مجبور است با هرگونه فعالیت کاذب و ساختگی مبارزه کند. وقتی اینستاگرام صفحه‌ای را جریمه می‌کند یا محدودیت‌هایی را برای آن در نظر می‌گیرد، به این معناست که آن صفحه از قوانین اینستاگرام سرپیچی کرده است. معمولا اینستاگرام پاسخ هر فعالیت غیرمجازی را به همان شکل می‌دهد. مثلا اگر بیش از حد فالو کنید اکانت شما «بلاک فالو» می‌شود، اگر بیش از حد کامنت بگذارید اکانت شما «بلاک کامنت» می‌شود و اگر بیش از حد پست منتشر کنید اکانت شما «بلاک پست» می‌شود. بنابراین می‌توان حدس زد که صفحه‌ای که دچار شادوبن شده، از هشتگ‌ها به درستی استفاده نکرده یا از طریق فعالیت‌های کاذب و ساختگی سعی داشته پست‌هایش را در اکسپلور گسترش دهد و یا محتوایی تولید کرده که در نتیجه آن بازخورد خوبی از طرف مخاطبانش دریافت نکرده است. اینستاگرام از راه‌های گوناگون چنین خطاهایی را به سرعت شناسایی می‌کند.

دلیل دوم - درآمدزایی اینستاگرام: بخش قابل توجه‌ای از درآمدهای فیسبوک از طریق اسپانسرهای اینستاگرام تامین می‌شود. این بخش از درآمدهای فیسبوک هر سال از سال قبلش پررنگ‌تر می‌شود. اینستاگرام دوست ندارد صفحات بزرگ به طور مستقل مشغول به تبلیغات و معرفی کسب‌وکارهای دیگر شوند و سیاست‌هایی را دنبال می‌کند تا صفحات تجاری برای گسترش کسب‌وکار خود اسپانسر اینستاگرام شوند. در واقع اینستاگرام با شدوبن کردن اکانت‌ها با یک تیر دو نشان می‌زند؛ هم از نقض قوانین جلوگیری می‌کند و هم صفحات تجاری را به سوی خود می‌کشاند.

دلایل شادوبن شدن

تبادل لایک و لایک‌های مشکوک

وقتی یک صفحه، پست صفحه دیگری را لایک کند آن پست همراه با محاسباتی در اکسپلور فالوورهای صفحه لایک‌کننده نمایش داده می‌شود. در واقع این یکی از راه‌هایی است که می‌تواند باعث شود یک پست در اکسپلور اکانت‌های دیگر مشاهده شود. اکسپلور، امکانی است که خود اینستاگرام ارائه داده تا از این طریق کاربران بتوانند پست‌های مهم روز و تصاویر مورد علاقه خود را مشاهده کنند. اما بسیاری از کاربران از این کار برای گسترش و ترویج کاذب و نمایش عمدی یک پست استفاده می‌کنند. به طور مثال، تبادل لایک یکی از رایج‌ترین روش‌های جذب لایک و حتی فالوور در اینستاگرام است که توسط بسیاری از صفحات بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی بسیاری از صفحات تجاری در ازای پرداخت پول از صفحات بزرگ اینستاگرام لایک دریافت می‌کنند. اینستاگرام دوست ندارد اشخاصی تلاش کنند تا پست‌های معینی به طور عمدی در اکسپلور کاربران نمایش داده شود.

اینستاگرام این امکان را به کاربران داده که پست‌هایی که در اکسپلورشان نمایش داده می‌شود را مدیریت کنند. به این ترتیب اگر کاربری پستی را در اکسپلور خود مشاهده کند که نمی‌پسندد می‌تواند گزینه «See Fewer Posts Like This» را با لمس آیکن سه‌نقطه در گوشه راست بالای همان پست انتخاب کند تا به اکانت خود بگوید «پست‌هایی مثل این را کمتر به من نشان بده». اما این نه تنها برای جلوگیری از نشر کاذب پست‌ها کافی نیست، بلکه می‌تواند باعث شود که آن کاربر بسیاری از پست‌های مهم روز و مورد علاقه خود را از دست بدهد! این دقیقا همان چیزیست که اینستاگرام همواره در تلاش است تا کمتر اتفاق بیفتد.

اینستاگرام با روش‌های گوناگونی متوجه می‌شود که شما چه اهدافی را در این شبکه‌اجتماعی دنبال می‌کنید. هرگونه فعالیت بی‌ربط و غیر معقول از دید اینستاگرام پنهان نمی‌ماند. در ادامه برخی از این فعالیت‌ها که در پی تبادل لایک و لایک‌های مشکوک می‌تواند برایتان دردسرساز شود، ذکر گردیده است:

لایک بدون فالو

اگر شما به طور متداول پست‌های یک صفحه مشخص را لایک می‌کنید، درحالی که آن صفحه را در فهرست فالوورهای خود ندارید، این کار می‌تواند به منزله یک فعالیت کاذب تلقی شود. اگر پست‌های یک صفحه را همواره دنبال و لایک می‌کنید پس چرا آن صفحه را فالو نمی‌کنید؟ در اینجا اینستاگرام حق دارد که شما را به عنوان ربات یا یک کاربر با فعالیت‌های غیرطبیعی شناسایی کند و جریمه‌ای برای اکانت شما در نظر بگیرد.

لایک کردن پست‌های غیرمرتبط

اینستاگرام آمارهای بسیاری از صفحه و فعالیت‌های شما جمع‌آوری می‌کند تا برای پیشرفت و بهبود این شبکه‌اجتماعی از آن استفاده کند. برخی از آمارهای مربوط به صفحه و پست‌ها برای کاربران نیز قابل مشاهده هستند. اگر به دفعات زیاد پست‌هایی را لایک می‌کنید که تناسبی با سابقه فعالیت شما و آمارهای صفحه شما ندارند، این می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک فعالیت کاذب و غیرطبیعی دیگر باشد. علاوه بر این، یقینا بسیاری از فالوورهای شما به چنین پست‌هایی علاقمند نیستند و مجبور می‌شوند پس از مشاهده آنها در اکسپلور خود از گزینه «See Fewer Posts Like This» استفاده کنند. پس اینستاگرام به فعالیت شما مشکوک می‌شود: «چه اتفاقی افتاده که بیشتر فالوورهای این صفحه دوست ندارند پست‌هایی که این صفحه لایک می‌کند را ببینند!؟» تصور کنید صفحه شما مرتبط با فوتبال است، بنابراین تمام فالوورهای صفحه شما به فوتبال علاقمندند و بطبع بیشتر آنها «مرد» هستند. حال شما پست یک فروشگاه پوشاک زنانه را لایک می‌کنید و حال تصور کنید چه واکنشی از طرف فالوورهایتان به همراه خواهد داشت...

لایک کردن پست‌های منفور

هرچه صفحه شما بزرگ‌تر باشد، باید حساسیت بیشتری نسبت به پستی که لایک می‌کنید داشته باشید. شما باید بدانید چه پستی را لایک می‌کنید و آیا اصلا این پست ارزش لایک شدن توسط شما را دارد؟ اگر شما پستی که از نظر فالوورهایتان منفور باشد را لایک کنید، نه از طرف اینستاگرام، بلکه از طرف فالوورهای خود مجازات می‌شوید. تصور کنید صفحه هوادان پرسپولیس، پستی از صفحه هواداران استقلال را لایک کند یا بالعکس! این کار باعث می‌شود که تعداد بسیار زیادی از کاربران صفحه شما، برای پستی که شما لایک کرده‌اید گزینه «See Fewer Posts Like This» را انتخاب کنند.

تکرار زیاد در انجام سه موردی که در بالا ذکر شد یعنی «لایک بدون فالو»، «لایک کردن پست‌های غیر مرتبط» و «لایک کردن پست‌های منفور»، نه تنها می‌تواند باعث شادوبن شدن اکانت شما شود، بلکه می‌تواند باعث شادوبن شدن صفحه‌ای که شما پست آن را لایک کرده‌اید نیز بشود. این یک راه‌حل هوشمندانه از طرف اینستاگرام است. چراکه تعداد بسیاری از کاربران با انتخاب گزینه «See Fewer Posts Like This» به اینستاگرام اعلام می‌کنند که تمایلی به دیدن چنین پست‌هایی ندارند و این می‌تواند نشان از این داشته باشد که هم آن صفحه محتوای ناخوشایندی را منتشر می‌کند و هم صفحه‌ای که آن پست‌ها را لایک کرده از محتوای نامناسبی با هدف گسترش کاذب در اکسپلور طرفداری می‌کند. البته همه‌چیز می‌تواند بدتر شود، چراکه بسیاری از کاربران از گزینه ریپورت برای پست‌هایی که دوست ندارند استفاده می‌کنند.

استفاده از هشتگ‌های زیاد

اینستاگرام در قوانین خود مستقیما به این مورد اشاره کرده است که کاربران می‌توانند برای هر پست از حداکثر ۳۰ هشتگ استفاده کنند. در واقع در نظر گرفتن این تعداد هشتگ برای هر پست، نشان می‌دهد که اینستاگرام از اینکه صفحات هشتگ بزرگتر و جذاب‌تر شوند استقبال می‌کند. اما در متنی که اینستاگرام در فوریه ۲۰۱۷ منتشر کرده متذکر شده که صفحات اینستاگرام بهتر است بیشتر بر روی محتوا تمرکز کنند تا هشتگ‌ها! این به این معناست که اینستاگرام می‌خواهد کاربران از کمترین تعداد اما مرتبط‌ترین و بجاترین هشتگ‌ها برای هر پست استفاده کنند. پس تا زمانی به پست خود هشتگ اضافه کنید که به موضوع و محتوای پست‌تان مربوط شود. اگر مطمئن هستید که لازم است پست‌تان در یک یا چند هشتگ خاص نمایش داده شود پس آن هشتگ‌(ها) را به کپشن پست خود اضافه کنید، اما در استفاده از هشتگ‌ها دست و دل باز نباشید. استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها مطابق با قوانین اینستاگرام نیست و از طرفی دیگر می‌تواند یک دلیل قانع‌کننده برای شادوبن شدن صفحه شما باشد.

استفاده از هشتگ نامناسب

اینستاگرام از استفاده نادرست و نابجا از هشتگ‌ها متنفر است. تصور کنید که شما پستی درباره یک رستوران منتشر کرده‌اید، اما هشتگ «زلزله» را در کپشن پست خود درج کرده‌اید. حال کاربرانی که می‌خواهند پست‌های مرتبط با زلزله را دنبال کنند به این هشتگ مراجعه می‌کنند و تصویر یک رستوران را در آنجا می‌بینند. این یک نقص در اینستاگرام بشمار می‌رود. پس طبیعی است که اینستاگرام در جهت رفع چنین خطاهایی تلاش کند. این مشکل جایی بیشتر نمود پیدا می‌کند که پست شما تعداد زیادی لایک و بازدید هم داشته باشد و آنگاه در میان ۹ پست برتر قرار بگیرد.

استفاده از هشتگ مسدود شده

احتمالا تاکنون به هشتگ‌های مسدود شده از طرف اینستاگرام برخورد کرده‌اید. هشتگ‌هایی وجود دارند که توسط اینستاگرام مسدود شده‌اند که در این صورت تنها تعداد اندکی از پست‌های آن هشتگ قابل مشاهده هستند. اینستاگرام زمانی این کار را انجام می‌دهد که پست‌های نامناسب و خارج از قوانین اینستاگرام در یک صفحه هشتگ منتشر شوند. استفاده از چنین هشتگ‌هایی می‌تواند به معنای سواستفاده شما از آن هشتگ باشد. همچنین، این کار می‌تواند به معنای این باشد که شما آن هشتگ را نمی‌شناسید. یعنی شما هشتگی را استفاده کرده‌اید که حتی خودتان قبلا آن را ندیده‌اید و از مسدود شدن آن مطلع نیستید. پس شما مثل یک ربات از فعالیتی که انجام می‌دهید آگاه نیستید!

پست‌های غیرمرتبط و تبلیغاتی

بسیاری از اینفلوئنسرها و صاحبان صفحات بزرگ اینستاگرام علاوه بر پست‌های اصلی صفحه خود، پست‌های خارج از موضوع و یا پست‌های تبلیغاتی نیز به اشتراک می‌گذارند. توجه داشته باشید که اگر چنین پست‌هایی را منتشر می‌کنید، اینها نیز جزء پست‌های صفحه شما به حساب می‌آیند و مورد بررسی اینستاگرام قرار خواهند گرفت. هنگامی که اینستاگرام به دفعات مشاهده کند بسیاری از پست‌های صفحه شما از نظر تعداد بازدیدها، لایک‌ها و کامنت‌ها بایکدیگر تطابق ندارند، به صفحه شما مشکوک خواهد شد. هنگامی که اینستاگرام مشاهده می‌کند حتی فالوورهای خود شما علاقه‌ای به دیدن و لایک کردن بسیاری از پست‌های صفحه‌تان ندارند، پس جریمه شادوبن را برای اکانت شما در نظر می‌گیرد تا فکری به حال بهبود محتوای صفحه خود کنید. بنابراین اگر همواره به محتوای صفحه خود اهمیت می‌دهید و بازخورد خوبی از طرف مخاطبان‌تان دریافت می‌کنید، احتمال شادوبن شدن اکانت‌تان از این طریق بسیار کم خواهد بود.

استفاده از برنامه‌های غیرمجاز

اگر به منظور جذب فالوور و لایک بیشتر از ربات استفاده می‌کنید، در حال نقض قوانین اینستاگرام هستید. فروشندگان و ارائه‌دهندگان اینگونه خدمات ادعا می‌کنند که اگر زمان لایک و فالو کردن توسط ربات آهسته باشد، اینستاگرام نمی‌تواند ربات را شناسایی کند. اما بهتر است بدانید که در عوض، اینستاگرام روز به روز سرعت تشخیص خود را در شناسایی فعالیت‌های اسپم بالاتر می‌برد. این کار درست مانند لایک‌های غیرطبیعی برایتان دردسرساز خواهد شد.

ریپورت

اینستاگرام برای ریپورت صفحات و پست‌ها دو گزینه را در اختیار کاربران قرار داده است؛ «It's spam» به این معنی که «این اسپم است» و «It's inappropriate» به این معنی که «این نامناسب است». اگر کاربران بخواهند از گزینه دوم برای ریپورت استفاده کنند، اینستاگرام از آنها یک دلیل موجه می‌خواهد و در صورتی که دلیل ریپورت آنها قانع کننده باشد اینستاگرام اقدام به حذف آن پست یا جریمه آن صفحه می‌کند و در صورت تکرار، جریمه‌های سنگین‌تری را نیز در نظر می‌گیرد. اما اگر شما پستی را به اشتراک گذاشته‌اید که باعث نارضایتی کاربران شده است، ممکن است آنها از گزینه «It's spam» استفاده کنند. هرچند شما مطمئن هستید که پست شما هیچ مغایرتی با قوانین اینستاگرام ندارد، با این حال این ریپورت‌ها باعث می‌شوند که اینستاگرام اکانت شما را بررسی کند و حال اگر فعالیت مشکوکی از جانب شما مشاهده کند با آن برخورد خواهد کرد. اگر شما یک صفحه بزرگ یا تجاری دارید و پست‌های زیادی به اشتراک گذاشته‌اید، پس احتمال اینکه در طول فعالیت خود خطایی مرتکب شده باشید بالاست و فراموش نکنید که همواره کاربرانی وجود دارند که از گزینه ریپورت استفاده می‌کنند.

رهایی از شادوبن

۱. از بین بردن سوابق

اگر گرفتار شادوبن شده‌اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که سوابق مشکوک خود را از بین ببرید. به بخشی که سوابق لایک شما در آن قرار دارد مراجعه کنید و پست‌هایی که برایتان دردسرساز شده‌اند را آنلایک کنید. البته پست‌ها را پشت‌سرهم آنلایک نکنید، این کار خودش یک فعالیت مشکوک از طرف اینستاگرام محسوب می‌شود. اگر پست‌های بی‌مورد بسیاری را لایک کرده‌اید طی چند ساعت و با فواصل زمانی زیاد اقدام به آنلایک کردن آنها کنید. همچنین پست‌هایی که آشکارا بازخورد اندکی دریافت کرده‌اند را حذف کنید. هشتگ‌های پست‌های خود را نیز بررسی کنید و آنهایی که نامناسب و مشکل‌ساز هستند را حذف نمایید.

۲. فعالیت طبیعی داشته باشید

حال که سوابق بد خود را از بین برده‌اید، فعالیت اینستاگرامی خود را کم و عادی کنید. برخی از اینستاگرامرهای حرفه‌ای پیشنهاد داده‌اند که در چنین شرایطی بهتر است هیچگونه فعالیتی انجام نشود. اما واقعا همین که فعالیت خود را کم و عادی کنید کافیست. مانند هر کاربر عادی دیگر، هر از گاهی پست منتشر کنید، برخی پست‌های فالوورهایتان را لایک کنید و اگر دوست دارید برایشان کامنت بگذارید. به اینستاگرام نشان دهید که یک ربات یا اسپمر نیستید.

۳. از حالت بیزینس خارج شوید

به نظر می‌رسد اینستاگرام در مورد صفحات تجاری حساس‌تر عمل می‌کند. اگر اکانت شما در حالت بیزینس قرار دارد، در صورتی که نیازی به استفاده از این حالت ندارید، بهتر است اکانت خود را به حالت عادی برگردانید.

۴. اینستاگرام را باخبر کنید

شما می‌توانید از داخل اکانت خود این مورد را به اینستاگرام گزارش دهید. فقط کافیست که به پروفایل خود بروید، آیکون موجود در گوشه راست بالای تصویر را لمس کنید، «Report a Problem» را انتخاب نمایید و روی گزینه «Something isn't Working» بزنید تا به اینستاگرام گزارش دهید که «موردی در اکانت شما کار نمی‌کند». در ادامه شرح کوتاهی درباره مشکل خود تایپ کنید. امیدوار نباشید که اینستاگرام به شما پاسخ بدهد، اما آنها گزارش‌های خود را بررسی می‌کنند و این کار به روند خلاص شدن شما از شادوبن کمک خواهد کرد.

چقدر صبر کنم؟

بر اساس گزارش‌های کاربران، روند خلاص شدن از شادوبن می‌تواند از چند ساعت تا حتی بیش از یک هفته زمان ببرد. این زمان به سوابق قبلی شما و همچنین چگونگی عملکرد شما پس از شادوبن شدن بستگی دارد.

جمع‌بندی

اگر برای چندمین بار است که شادوبن شده‌اید، شدیدا توصیه می‌شود که تحولی در فعالیت‌های اینستاگرامی خود ایجاد کنید، چراکه در صورت تکرار ممکن است با محدودیت‌های طولانی‌تر و بیشتری از طرف اینستاگرام روبرو شوید. از ربات‌ها استفاده نکنید و فعالیت‌هایی انجام ندهید که مثل یک ربات یا اسپمر به نظر برسید. همچنین روی محتوا تمرکز کنید و پست‌هایی به اشتراک بگذارید که همواره مورد توجه کاربرانتان قرار بگیرند. اگر شما به دنبال فعالیت‌های گسترده و بدون دردسر در اینستاگرام هستید، از قوانین آن پیروی کنید. این طرز فکر که اینستاگرام متوجه سرپیچی برخی از کاربرانش از قوانین نمی‌شود اشتباه است. برخی از کاربران تصور می‌کنند که راه‌هایی برای دور زدن قوانین اینستاگرام وجود دارد. اما این اینستاگرام است که تصمیم می‌گیرد در چه زمان نسبت به اجرای قوانین سرسخت عمل کند.

نوشته اختصاصی فالوگرام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید