پنج نکته مهم در مورد پست گذاشتن در اینستاگرام

on .

اگر یک صفحه اینستاگرام با موضوع و تصاویر جذاب و فالوور های فعال دارید اما در پست گذاشتن چندان موفق نیستید و لایک و کامنت زیادی به پست هایتان تعلق نمیگیرد و از همه مهمتر روز به روز فالوورهای خود را از دست میدهید، شاید چند نکته اصولی و مهم را رعایت نمیکنید. برای آگاهی از این نکات ادامه این مطلب را از دست ندهید.

نکات پست گذاشتن در اینستاگرام

۱. تاریخ مصرف پست

پست های خود را به موقع منتشر کنید. تصور کنید خبر مهم روز را چندین ساعت بعد و زمانی که دیگر از آب و تاب افتاده و همه متوجه آن شده اند منتشر کنید یا مثال ساده تر این که بخواهید پستی با عنوان شب بخیر را صبح به اشتراک بگذارید! انتظار نداشته باشید که فالوورهای شما پستی که بارها در صفحات مختلف با آن روبرو شده اند یا تاریخ مصرف گذشته است را لایک کنند!

۲. پست‌های پشت سرهم

برای کسی که صفحه شما را دنبال میکند، هیچ چیز آزاردهنده تر از این نیست که در هر زمان از روز پست های صفحه شما را در تب خانه خود ببینید و پست های شما پشت سر هم در اپلیکیشن او صف کشیده باشند! خیال نکنید فالوورهای شما هر روز این مسئله را تحمل میکنند، هرچند اگر عاشق صفحه شما باشند. پس بعد از اینکه با این روش پست های خود را به اشتراک گذاشتید تعجب نکنید اگر تعداد فالوورهایتان کم و کمتر میشود. اگر موضوع پست های شما خبری نیستند و زمان انتشار آنها چندان اهمیتی ندارد و میخواهید به طور روزانه پست بگذارید، یک یا حداکثر دو ساعت مشخص در روز را برای پست گذاشتن در نظر بگیرید و در هر زمان تنها یک پست به اشتراک بگذارید. انتشار چند پست پشت سرهم به غیر از آزار رساندن به فالوورهای شما، نکات منفی دیگری را نیز در پی دارد که یکی از آنها کاهش عمر پست های قبلی تان است. هرگاه تعداد زیادی پست میگذارید، خودتان باعث پایین تر رفتن پست های قبلی در تب خانه فالوورهایتان و در نتیجه کاهش بازدید پست های قبلی تان میشوید. علاوه بر این فالوورهای شما به جای دیدن یک پست و تصمیم گیری درباره لایک کردن آن، این چالش را با چند پست دیگر هم پیش رو خواهند داشت و طبیعی است که تعداد لایک هایی که میتوانید از فالوورهایتان بگیرید بین پست هایی که پشت سرهم گذاشته اید تقسیم میشود!

۳. کپشن فارسی

اگر کپشن پست های خود را به زبان فارسی مینویسید، یک نکته مهم را در نظر داشته باشید: «سطر اول»! سطر اول کپشن راست چین و منظم نمایش داده نمیشود و مناسب نوشتن جمله طولانی نیست. اعداد و علامت های نگارش در جای معین قرار نمیگیرند و جمله شما خراب خواهد شد. اگر میخواهید کپشن خود را با یک جمله طولانی (بیش از یک خط) آغاز کنید نه تنها کپشن پست شما زیبا نمایش داده نمیشود بلکه سردرگم کننده است. سطر اول را طوری بنویسید که جمله شما به سطر بعدی منتقل نشود. شما میتوانید یک تیتر یا جمله کوتاه به کار ببرید به شرطی که در آن از علامت های نگارش مانند نقطه، علامت تعجب و ویرگول استفاده نشده باشد. همچنین میتوانید با درج یک یا چند اموجی و علامت نگارشی و سپس انتقال به سطر بعد، هم به زیبایی کپشن اضافه کنید و هم این سطر را در نظر نگیرید و متن کپشن خود را از سطر دوم شروع کنید.

۴. هشتگ به جا

اگر عادت دارید از هشتگ ها در کپشن پست خود استفاده میکنید، یک گام جلوتر هستید، به شرط آنکه با سلیقه و بجا از آنها استفاده کنید. هشتگ ها را پشت سر هم در انتهای کپشن انباشته نکنید، بلکه با گنجاندن آنها در متن اصلی به زیبایی و جذابیت کپشن خود بیفزایید. با این کار این مفهوم را به بازدیدکنندگان پست خود میرسانید که کپشن شما ارزش خوانده شدن را دارد و از هشتگ های نامناسب و بیجا برای افزایش لایک و بازدید استفاده نمیکنید.

۵. زمان مناسب

این که چه ساعات و چه روزهایی برای پست گذاشتن در اینستاگرام مناسب تر است و یا بهترین زمان برای پست گذشتن چه موقع است، خود نیاز به یک مقاله مفصل و جداگانه دیگر دارد، اما نکته مهم این است که هر زمانی که میلتان کشید بهترین ساعت برای پست گذاشتن در اینستاگرام نیست! این که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، موضوع صفحه و پست شما چیست، از پست گذاشتن خود چه هدفی دارید و بسیاری از موارد دیگر باید در انتخاب زمان پست گذاشتن شما تاثیرگذار باشد.

نوشته اختصاصی فالوگرام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیج اینستاگرام برتر ماه را فالو کنید:

faast_food