چگونه یک پست تجاری خوب در اینستاگرام بگذاریم

on .

کاری که همچنان بسیاری از صاحبان صفحات تجاری در اینستاگرام به انجام آن پافشاری میکنند این است که تمایل بسیاری به "توضیح دادن بیش از حد" در مورد تجارت، محصولات و خدمات خود دارند. اگر برای تجارت وارد اینستاگرام شده اید، این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی بر پایه عکس و ویدئو است و چیزی که بسیاری از کاربران گوشی های موبایل از آن بیزارند نوشته های طولانی است. کاربران اینستاگرام بیشتر از آنکه بخوانند، علاقه مند به دیدن عکس و ویدئو هستند. در واقع اینستاگرام بیشتر این امکان را به شما میدهد که محصولات خود را نمایش دهید، نه آنکه با نوشتن متن از آنها تعریف کنید.

اینستاگرام را با مجلات تبلیغاتی و تراکت هایی که جلوی درب خانه ها میگذارند یا در خیابان پخش میکنند اشتباه نگیرید! هدف شما از راه اندازی یک صفحه تجاری اینستاگرام، بازاریابی، برندینگ و فروش بیشتر است، پس به جای به اشتراک گذاشتن تصاویر جذاب درباره تجارت خود، اعلامیه منتشر و یا کارتان را تبلیغ نکنید!

اینکه چگونه پست بگذارید، کاملا بستگی به خود شما دارد و البته شما بهتر از هرکس دیگر در مورد کسب و کار خود اطلاعات دارید. هرچه خلاق تر و متفاوت تر باشید، موفق تر خواهید بود، به شرط آنکه همواره موارد زیر را در پست گذاشتن در نظر داشته باشید.

تهیه عکس

اگر محصولاتی برای فروش دارید، عکس های جذاب و باکیفیت از هریک از آنها تهیه کنید. رنگارنگ بودن، کمی تند بودن رنگ ها و خلاقیت در عکسبرداری؛ اینها مواردی هستند که با آنها میتوانید کاربران را مبهوت خود کنید.

اگر تجارت شما شامل فروش و ارائه خدمات غیر کالایی است، درباره هرکدام از خدمات خود یک عکس جذاب و تاثیرگذار تهیه کنید. سپس عنوان هر یک از خدمات را در فضای مناسبی از تصویر درج کنید، در واقع از چند کلمه یا نهایتا یک جمله کوتاه به عنوان موضوع یا توضیح خدمات استفاده کنید و مهمترین اطلاعات محصول را به صورت مختصر و ریزتر در فضاهای خالی دیگر عکس بگنجانید. در نهایت چیزی که باید در نگاه اول در ذهن کاربر تاثیر غالبی داشته باشد، یک عکس جذاب است که دارای یک عنوان وسوسه کننده میباشد.

نوشتن کپشن

در بخش "caption" یا توضیحات پست، اطلاعات کافی و البته مختصر درباره محصولات یا خدمات خود بنویسید، این اطلاعات میتواند شامل کارایی، ویژگی، رنگ بندی، کد و قیمت محصول باشد. دقت داشته باشید که اگر شما یک پست درباره محصول خود در صفحه اینستاگرام تان گذاشته اید که فالوور هایتان در قسمت نظرات آن سوالات تکراری پرسیده اند، نتیجه بگیرید که بخش کپشن را به خوبی پر نکرده اید. قسمت نظرات پست های یک صفحه تجاری موفق، باید پر از نوشته هایی با مضمون "ابراز علاقه برای خرید" و "رضایت از خرید" باشد.

قیمت‌گذاری

این کاملا بستگی به نوع کسب و کار شما دارد که بخواهید برای هر یک از محصولات یا خدمات خود در صفحه اینستاگرام تان قیمت درج کنید یا نه! اما به طور کلی برای صفحات تجاری همچون پوشاک، بدلیجات، گوشی موبایل و... که با سیل عظیمی از سوالات تکراری در خصوص قیمت محصولات مواجه میشوند، پیشنهاد میشود که مبلغ در عکس یا کپشن ذکر شود. در خصوص کسب و کارهای دیگر، چنانچه قیمت محصولات یا خدمات شما از دید مشتریان بسیار مناسب به نظر میرسد و قابل توجه است، خوب است آن را در عکس یا کپشن وارد کنید.

البته معمولا در صفحات تجاری "ایرانی" رایج نیست که مبلغ محصولات یا خدمات در خود عکس درج شود، چراکه تغییر قیمت بسیار اتفاق می افتد و در چنین حالتی امکان ویرایش وجود ندارد، لذا در صورت تغییر قیمت محصولات یا خدمات، ادمین صفحه مجبور است مجددا پست های ویرایش شده را در صفحه قرار دهد که موجب از دست رفتن بسیاری از خصوصیات، از جمله، لایک ها و کامنت های قبلی میشود. در نتیجه بخش کپشن که قابل ادیت کردن میباشد، گزینه بهتری برای درج مبلغ است.

نوشته اختصاصی فالوگرام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید