آمار و ارقام اینستاگرام

این آمار و ارقام به خوبی جزئیات کاملی را از شبکه‌اجتماعی اینستاگرام تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی در اختیارتان قرار می‌دهد. ضمن اینکه مرور این آمار برای هرکسی خالی از لطف نیست، تاکید می‌شود صاحبان صفحات تجاری و صفحات عمومی هدفمند در اینستاگرام با دقت بیشتری این آمار را ملاحظه و در آن تامل کنند. لازم به ذکر است که این کامل‌ترین و آخرین آماری است که از اینستاگرام به دست آمده و در صورت انتشار آمار جدید بلافاصله بروزرسانی انجام خواهد شد.

جدول زمانی:

اکتر ۲۰۱۰: اینستاگرام به امید تسهیل ارتباط از طریق تصاویر توسط سیستروم و کریگر راه‌اندازی شد.

دسامبر ۲۰۱۰: یک میلیون کاربر اینستاگرام وجود داشت.

آوریل ۲۰۱۲: اینستاگرام برای سیستم عامل اندروید منتشر شد؛ با رقمی حدود ۱ میلیارد دلار به صورت نقد و سهام توسط فیسبوک خریداری شد؛ اینستاگرام برای بخشی از این کمپانی ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد و در نهایت این کار ارزش اینستاگرام را به ۵۰۰ میلیون دلار رساند.

 مه ۲۰۱۳: قابلیت تگ کردن در عکس و "Photos of You" معرفی شد.

نوامبر ۲۰۱۳: تبلیغات پستی اسپانسری برای کاربران آمریکا راه‌اندازی شد.

ژوئن ۲۰۱۳: قابلیت اشتراک‌گذاری ویدئو راه‌اندازی شد.

دسامبر ۲۰۱۳: قابلیت دایرکت اضافه شد، یک ویژگی که اجازه می‌دهد کاربران در محیط اپلیکیشن به صورت مستقیم عکس‌های مورد نظرشان را برای افراد خاصی ارسال کنند.

دسامبر ۲۰۱۴: تعداد کاربران اینستاگرام به ۳۰۰ میلیون رسید.

سپتامبر ۲۰۱۵: به آگهی‌دهندگان اجازه داده شد تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای منتشر کنند؛ تبلیغات اینستاگرام جهانی شد.

اکتبر ۲۰۱۵: اپلیکیشن Boomerang معرفی شد و تعداد کاربران اینستاگرام به ۴۰۰ میلیون رسید.

مارس ۲۰۱۶: اولویت تب فید از ترتیب‌بندی زمانی به الگوریتم محور تغییر یافت.

مه ۲۰۱۶: از ظاهر جدید اینستاگرام و همچنین آیکون و دیزاین جدید آن رونمایی شد.

ژوئن ۲۰۱۶: ویژگی ترجمه فوری معرفی شد.

جولای ۲۰۱۶: قابلیت حذف و فیلتر کامنت‌ها معرفی شد.

آگوست ۲۰۱۶: قابلیت زوم کردن در تصاویر اضافه شد و اینستاگرام استوریز راه‌اندازی شد.

نوامبر ۲۰۱۶: قابلیت ویدئو زنده (Live Video) راه‌اندازی شد.

جالب است بدانید: زمانی که اینستاگرام ۱ میلیون کاربر داشت، بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر از فیسبوک استفاده می‌کردند!

جمعیت‌شناختی:

- ۵۵٪ از کاربران اینستاگرام آمریکا بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.

- بیش از ۸۰ درصد از کاربران اینستاگرام خارج از ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند.

- تعداد کاربران بزرگسال اینستاگرام در آمریکا نسبت به سال ۲۰۱۷ دو برابر افزایش یافته است.

- ۳۲ درصد از کاربران اینستاگرام در دانشگاه حضور داشته یا دارند.

- ۳۱ درصد از کاربران زن اینترنت در اینستاگرام حضور دارند در حالی که تنها ۲۱ درصد از کاربران مرد اینترنت در این شبکه اجتماعی حاضر هستند.

- ۳۲٪ از کاربران اینترنت در شهر و ۲۸٪ در حومه شهر زندگی می‌کنند.

میزان درآمد کاربران اینستاگرام:

- ۲۶٪ از کاربران اینستاگرام کمتر از ۳۰ هزار دلار در سال درآمد دارند.

- ۲۷٪ از کاربران اینستاگرام بین ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار در سال درآمد دارند.

- ۳۰٪ از کاربران اینستاگرام بین ۵۰ تا ۷۵ هزار دلار در سال درآمد دارند.

- ۲۶٪ از کاربران اینستاگرام بیش از ۷۵ هزار دلار در سال درآمد دارند.

میزان فعالیت در اینستاگرام

اینستاگرام در مجموع ۶۰۰ میلیون کاربر دارد که ۳۰۰ میلیون کاربر به طور روزانه از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

کاربران اینستاگرام روزانه ۴.۲ میلیارد بار لایک می‌کنند.

کاربران اینستاگرام روزانه ۹۵ میلیون بار عکس/ویدئو به اشتراک می‌گذارند.

تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد عکس/ویدئو در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.

درآمد

تخمین زده شده است در سال ۲۰۱۶ آگهی‌های جهانی موبایلی اینستاگرام ۱.۵۳ میلیارد دلار برای اینستاگرام درآمد داشته است.

مبلغ درآمد آگهی‌های جهانی موبایلی اینستاگرام بالغ بر ۸.۴٪ از درآمد حاصل از آگهی‌های جهانی موبایل فیسبوک است.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۸، سهم درآمد اینستاگرام تا ۱۸٪ افزایش یابد.

درآمد آگهی‌های موبایلی اینستاگرام:

سال آمریکا خارج از آمریکا
۲۰۱۵ ۰.۶ میلیارد دلار ۰.۰۳ میلیارد دلار
۲۰۱۶ ۱.۳ میلیارد دلار ۰.۲۳ میلیارد دلار
۲۰۱۷ ۲.۳ میلیارد دلار ۰.۷۱ میلیارد دلار
۲۰۱۸ ۳.۴۴ میلیارد دلار ۱.۶۲ میلیارد دلار

جالب است بدانید:

- حداقل سنی که یک کاربر برای ساخت یک اکانت در اینستاگرام باید داشته باشد ۱۳ سال است!

- محبوب‌ترین عکس در اینستاگرام نزدیک به ۶ میلیارد لایک خورده است!

پرطرفدارترین اکانت‌ها

اینستاگرام: ۲۰۳۰۱۸۸۵۵ فالوور

سلنا گومز: ۱۰۵۳۲۳۱۶۵ فالوور

تایلور سوئیفت: ۹۲۱۷۴۹۷۵ فالوور

بیانسه: ۹۰۴۸۷۷۴۳ فالوور

کیم کارداشیان: ۸۹۲۳۱۹۸۸

کریستیانو رونالدو: ۸۴۹۹۱۸۳۵

کایلی جنر: ۸۱۶۸۴۰۶۳

جاستین بیر: ۷۷۸۶۵۴۲۰

د راک: ۷۷۱۸۹۱۹۰ 

جالب است بدانید: سلنا گومز مشهورترین فرد در اینستاگرام است. اگر او یک کشور و فالوورهایش یک کشور باشند، او دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان می‌شود. جمعیت این کشور از کشورهای مالزی، استرالیا، ایران، سریلانکا، امارات متحده، سوئیس و بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر میشد. این رقم بیش از ۱۰ برابر جمعیت کشورهای پرتقال، بروندی، جمهوری دومینیکن٬ سوئد، امارات، مجارستان، بلاروس و اتریش، ۲ برابر جمعیت کشورهای کره جنوبی، کلمبیا، کنیا، اسپانیا، آرژانتین، اکراین، کانادا، نپال و لهستان، یک سوم جمعیت ایالات متحده آمریکا، نزدیک به یک دهم جمعیت چین و هند و حدودا نصف جمعیت برزیل است. 

فیلترهای برتر تصاویر

عنوان اولین پرطرفدارترین دومین پرطرفدارترین سومین پرطرفدارترین
آمریکا Clarendon Gingham Juno/Lark
دنیا Clarendon Juno Gingham
طبیعت Valencia Normale Brooklyn
فشن Kelvin Valencia Nashville
غذا Skyline Normale Helena
سلفی Normale Slumber Skyline

هشتگ‌های برتر

پرطرفدارترین هشتگ‌های مارکتینگ:

#social, #branding, #socialmedia, #success, #sales, #entrepreneur, #entrepreneurship, #marketing, #branding, #tech, #business, #contestalert, #sweepstakes, #giveaway, #discount, #travel, #deal, #smallbiz

پرطرفدارترین هشتگ‌های عمومی:

#love, #instagood, #photooftheday, #tbt, #beautiful, #cute, #me, #selfie, #tagforlikes, #happy, #followme, #fashion, #summer, #picoftheday, #slike4likes, #fun, #art, #friends, #instadaily, #girl, #smile, #repost

پرطرفدارترین هشتگ‌ها برای رستوران:

#food, #foodie, #yummie, #nom, #nomnom, #hungry, #cleaneating, #delish, #paleo, #vegan, #organic, #organicfood, #breakfast, #healthy, #foodgasm, #dessert, #lunch

درباره اپلیکیشن‌هایی که توسط اینستاگرام منتشر شده‌اند جالب است بدانید:

- اپلیکیشن Layouts در اندروید استور بیش از ۵۰ میلیون بار دانلود شده است.

- اپلیکیشن Boomerang در اندروید استور بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده است.

- اپلیکیشن Hyperlapse که فقط در iOs قابل استفاده است.

بازدیدکنندگان بر اساس کشور

کشور درصد
آمریکا ۱۹.۲۲
روسیه ۸.۸۴
برزیل ۵.۴۳
ترکیه ۵.۴
بریتانیا ۳.۹۷

جالب است بدانید: در پایان سال ۲۰۱۰، فیسبوک ۶۰۸ میلیون کاربر و اینستاگرام ۱ میلیون کاربر داشت.

مارکتینگ

۴۸.۸ درصد از برندها از اینستاگرام استفاده کرده اند. انتظار می‌رود این آمار در سال ۲۰۱۷ به ۷۰.۷٪ درصد برسد.

بهترین برندها به طور میانگین ۴.۹ بار در هفته پست اینستاگرامی گذاشته اند که نسبت به سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۰٪ افزایش داشته است.

۷۰٪ از کمپین‌های اجرایی آمار معنادار و قابل‌توجهی را در افزایش استفاده از مکالمه آنلاین و نصب اپلیکیشن‌های موبایلی باعث شده‌اند.

۵۰٪ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک صفحه تجاری را فالو می‌کنند.

بیش از ۵۰۰ هزار آگهی‌دهنده وجود دارند که تجارت خود را از طریق اینستاگرام گسترش می‌دهند.

۵٪ کاربران اینستاگرام پس از دیدن یک پست الهام‌بخش به کارهایی از جمله بازدید از یک وبسایت، جستجو کردن، خرید کردن یا تعریف کردن برای یکی از دوستانشان اقدام می‌کنند.

برترین برندها

برند تعداد فالوور
نایک ۶۸.۱ میلیون
نشنال جئوگرافیک ۶۵.۷ میلیون
ویکتوریا سیکرت ۴۹ میلیون
۹گگ ۳۴.۹ میلیون
نایک فوتبالی ۲۴.۹ میلیون

پرطرفدارترین رهبران سیاسی

نام سمت تعداد فالوور
باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا ۱۱.۵ میلیون
نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان ۵.۵ میلیون
رانیا عبدالله ملکه اردن ۲.۷ میلیون
دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه ۲.۵ میلیون
محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات ۲.۱ میلیون

بهترین زمان پست گذاشتن

روز ساعت درصد مشارکت
چهارشنبه ۱۷ ۴.۹
پنج‌شنبه ۷ و ۲۳ ۴.۷۶
سه‌شنبه ۳ و ۲۲ ۴.۷۳
جمعه ۱ و ۲۰ ۴.۷۲
شنبه ۱۲ و ۲ ۴.۶۶
یکشنبه ۱۷ ۴.۶۲
دوشنبه ۱۹ و ۲۲ ۴.۴

جالب است بدانید: در اینستاگرام بیش از ۲۸۲ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۵۸۱ عکس سلفی (تا ۲۴ دسامبر ۲۰۱۶) به اشتراک گذاشته شده است.

ایموجی

ایموجی معروف قلب قرمز پرطرفدارترین ایموجی در اینستاگرام بوده است.

ورزش

نیویورک یانکیز پرطرفدارترین تیم بیسبال، گلدن استیت وریرز پرطرفدارترین تیم بسکتبال، نیو انگلند پتریوتس پرطرفدارترین تیم فوتبال آمریکایی، بارسلونا پرطرفدارترین تیم فوتبال، بلک هوکس پرطرفدارترین تیم هاکی روی یخ و مرسدس بنز پرطرفدارترین تیم فرمول یک در اینستاگرام است.

نوشته اختصاصی فالوگرام 

دیدگاه‌ها  

0 #1 خیام 1395-11-28 02:36
خیلی عالی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیج اینستاگرام برتر ماه را فالو کنید:

faast_food